PROJEKTAS MOKYKLOJE “JŪROS PLASTIKA”

Artėjant vasarai vis plačiau bendruomenėje yra kalbama apie Baltijos jūrą ir jos išsaugojimą. . Naujienos apie plastikiniuose maišeliuose įsipainiojusius ar jais apsirijusius jūrų gyvūnus vis daugiau žmonių skatina įsitraukti į gyvenimą be plastiko. Tačiau ar visada suvokiama, kas teršia Baltijos jūrą, kodėl užterštumas vis didėja ir ką kiekvienas iš mūsų galėtų pakeisti 

Norėdami paskatinti mokinių sąmoningumą nusprendėme į mokyklą pakviesti Jūrų muziejaus atstovus, kurie labiausiai susiduria su Baltijos jūros užterštumo problemomis. Mokykloje buvo atidaryta dailininko Rodiono Petroffo edukacinė meninė instaliacija „Jūros plastika“. Instaliacijoje „Jūros plastika” menininkas pažvelgia į taršą per ironijos, abejonių prizmę. Jis kalba apie aplinkos taršą ironiškame, ciniškame kontekste, tarsi žiūrėtų į taršą kaip į gamtos reiškinį ir galėtų pastebėti jame grožį. 

Visa Klaipėdos Vitės progimnazijos mokyklos bendruomenė buvo kviečiama diskutuoti apie Baltijos jūros taršą. Per vaizdines ugdomąsias priemones, mokiniai buvo supažindinti su Baltijos jūros ir jos ekosistemos taršos problemomis. Drauge sisteminome gautą informaciją, vystėme bendradarbiavimo įgūdžius, atsakingą elgseną, apjungėme skirtingus mokymo(si) dalykus, generavome idėjas ir tapome  tvarios ateities kūrėjais. Kartu mes esame sprendimo dalis.

2023-10-28 Protmūšis

Vykdant aplinkosauginio projekto ,,Baltijos jūros tarša ir mūsų sąmoningumas” veiklas ir bendradarbiaujant su Lietuvos jūrų muziejumi, mokykloje vyko protmūšis 5-6 klasėms. Kurio tikslas ugdyti ekosąmoningumą ir gebėjimą veikti tvariai Baltijos jūros atžvilgiu. Ekologiniam sąmoningumo perteikimui, dalyvių įtraukčiai buvo pasitelkiamos šiuolaikinės technologijos, taikomi įvairūs metodai – kūrybiškumą skatinančios interaktyvios ir į kritinį mąstymą orientuotos individualios užduotys, įtraukūs ir kūrybiško atsakymo reikalaujantys klausimai, diskusija, refleksija.

2a ir 2b dalyvavo edukacijose ,,Ruonis iš ATEITIES. Ar išdrįstum su juo susitikti?” ir ,,Ką kalba švyturiai?”. Per ruoniuko istoriją mokiniai pažino, patyrė ir pajautė savo atsakomybę aplinkai, dalyvavo globalinių problemų sprendime, kad ruoniukas gyventų saugiau. Edukacijoje ,,Ką kalba švyturiai?” mokiniai domėjosi Lietuvos jūriniu palikimu ir Baltijos jūros išsaugojimo svarba. Gamino knygų skirtukus – švyturius.